Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Män lider i det tysta

Av Julia - 8 mars 2011 00:04

Jag beklagar alla kvinnor, tjejer damer som blivit utsatta för den man som tyckt sig ha rätten att beröva er eran intigritet och känsla inför beröring. Jag är ledsen för er skull. Sörjer med er. Lider med er.

Jag lider även med mannens anhöriga. Hans mamma. Hans pappa. Hans eventuella syster/bror.
 Lider med hans eventulla flickvän eller hans före detta. Jag lider med er.
Fast jag  lider på olika vis. Men ändå inte.
Jag tror inte att hans mamma uppfostrat honom till att förgripa sig på kvinnor. 
Tror inte att hans pappa uppmuntrat till ett sexuellt våldsamt beteende. 
Jag vet inte, men jag tror inte det. Jag hoppas att så inte är fallet.
Jag tror att det sitter en mamma och en pappa hemma i ett mörkt rum och funderar; 
“vad gjorde vi för fel? Var missade vi att se honom? Vår son är en hatad våldtäktsman. 
Varför? Vart brast vi?”
Kan hans föräldrar ha sett signlarna? Eller kan han verkligen lyckats dolt det så väl 
att inte ens hans egen familj sett vart han styrde?
Jag tror att man ser signalerna efteråt. Före vågar man inte se dom. 
Före vill man inte se dom. För vilken mamma eller pappa vill, törs eller kan erkänna 
att dem misstänker att de är deras son som är en våldtäktsman? Ingen.
Vi har alltid höga tankar om våra barn, trots deras låga beteende och dess 
låga handlande. Vi vill tro på våra barn. Vi ska nog också göra det. För vem gör 
det annars? Ingen.

Det är för mig självklart att starkt och högt motverka allt våld mot kvinnor. 
All form utav våld och sexuellt våld. Men egentligen inte bara mot kvinnan, 
utan allt våld mot mänskligheten. I det mörka våldtas män. I det tysta misshandlas män. 
I det tysta lider män.

Jag tror att även den hatade våldtäktsmannen led.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 8 mars 2011 00:10

När jag ändå håller på att provocera hela feministiska släktet så kan jag likväl fortsätta... Prostitution är ngt jag funderat mkt på...Inte att sälja mig själv eller någon annan heller...men jag har funderat en del på "yrket" och kvinnorna som gör...

Av Julia - 8 mars 2011 00:07

I mitt förra inlägg skrev jag lite om mäns tysta lidande. Män som blir utsatta för brott från både män men också kvinnor. Ökar mäns våld mot kvinnor? Är varje man en möjlig kvinnomisshandlare? Är vi kvinnor alltid offer för männens våld? Många komm...

Av Julia - 7 mars 2011 23:58

Sitter här i mitt kök. Ensam. Lycklig. Ledsen. Ensam. Ensamhet är ett konstigt ord egentligen, det kan betyda så otroligt många olika saker. Egentligen är jag inte ensam, men ändå den ensamaste människan på hela jorden. Den värsta sortens ensamhet är...

Av Julia - 5 mars 2011 23:30

Jag är otrogen! En bedragare! Oärlig! Svikare! Men ibland finner vi kärlek på annat håll än där vi redan finns. Ibland fastnar våra sinnen på ngt annat, vi vet oftast att det är förbjudet och ofta gör vi allt för att hålla oss ifrån den syndiga frukt...

Presentation


Jag är ett team med mig själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards