Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Julia - 5 mars 2011 23:30

Jag är otrogen! En bedragare! Oärlig! Svikare! 
Men ibland finner vi kärlek på annat håll än där vi redan finns. Ibland fastnar våra sinnen på ngt annat, vi vet oftast att det är förbjudet och ofta gör vi allt för att hålla oss ifrån den syndiga frukten. Efter en tids grubblande om vi gjorde rätt som avstod så kommer  vi oftast fram till att gräset inte är grönare på andra sidan.
MEN...ibland händer det där som inte får hända. Vi klarar inte frestelsen. Står inte ut med tanken att inte få det där andra. Vi bara måste kika och se om gräset möjligen inte är aningen grönare. Vi lurar oss själva, vår omgivning. Sällan är grästet grönare, och är det de så beror det oftast bara på att vi själva vart dåliga på att vattna på vår sida. Grannen kanske vattnar och vårdar sitt gräs oftare...därför lurar vi oss att tro att det är vackrare, bättre, finare hos honom. När sanningen egentligen är att hade vi vattnat lika mycket på vår första sida så hade vi aldrig vart otrogna. Bedragaren i oss hade inte funnits. Men i min finns den. Jag har inte vattnat. Inte vårdat. Inte sett till min gräsplätt. Jag såg en annan, finare, vackrare, snyggare och trevligare! Jag är ledsen Aftonbladets blogg, men jag sviker dig, är otrogen. Lämnar dig för bloggplatsen!

Presentation


Jag är ett team med mig själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards